Skip to content
A MI PILVAXUNK
  • Archivum (2009-2018)
    • A Napba Öltözött Leány – rockopera 2006. július 1.
    • Fontos írások 2009-2010
      • Miért pont a Kormorán? (2009)
      • Lélekvesztő
      • Eljő az ősz…
      • Mese a léghajóról, a földrajztanárról és a végítéletről
      • Csepregi szilánkok – beszámoló a III. Ismerős Arcok táborról
  • Volt egyszer egy kávéház
  • Márványasztalok mellett…

Halottak napi emlékezés a közutakon elveszett életekre

  • 2019.11.01.2019.11.01.
  • by Csizmazia P.

Lehetne magasztos szavakat írni a temetők csendjéről, az ilyenkor tejútként világító mécsesek tengeréről, gondolni a feltámadásra, az ősz megújító színeire… 2019 októberében 64 ember halt meg Magyarország közútjain. Ők is a mi halottaink. Ők is azok, akikért még nem kellene mécsest gyújtanunk!

Ízlelgessük a számot: 64 elveszetett élet, 64 ember, aki nem ért célba, 64 ember, aki nagyrészt nem saját hibájából, hanem mások hülyesége és fegyelmezetlensége miatt fekszik most a föld alatt. Vérlázító!

Közútjainkon véres dzsungelharc zajlik, tehetetlenül nézzük, miközben szinte semmi nem történik! Az elavult és szűk kapacitású magyar úthálózatra olyan mennyiségű gépjármű zúdult, hogy azt képtelen átereszteni. Látható az igyekezet az úthálózat bővítésére, de ezek inkább csak szépségtapaszok, a problémákat helyenként enyhítik, de nem oldják meg! Adott az úthálózat és rá jutó autómennyiség, legyen az a hardver, legyen a szoftver azoknak a gépjárművezetőknek a halmaza, akik ezen az infrastruktúrán vezetnek. Lehet, a hardver elavult, akadozik, de a szoftver nemhogy vírusos, hanem egyenesen férges!!! Haladéktalanul cselekedni kell – igen ez a politika, a politikai hatalom elodázhatatlan feladata! Mi lenne a teendő?

– Azonnal áttekinteni és megújítani sofőrképzést

– Építsék be az oktatásba a kötelező vezetéstechnikai tréninget!

– Az egészségügyi alkalmassági vizsgálatot szigorú pszichológiai alkalmassági vizsgálattal kiegészíteni

– Minden jelentkezőnek IQ tesztet kötelező végezni, szint alatt kizárni

– Aki egy bizonyos kárértéket és/vagy személyi sérülést okoz, annak újra el kell végeznie a teljes sofőrképzést

– Akit ittas vezetésen érnek, második alkalommal örökre eltiltani a járművezetéstől

– Aki olyan pszichére ható gyógyszert szed, amely tompítja a vezetési készségeket, az alkalmazás idejére felfüggeszteni a vezetési jogosultságát

– Drákóian felemelni a súlyos szabálysértők büntetési összegeit

– Átgondolni a büntetőpontok rendszerét

– Kikérni a közlekedők véleményét és javaslatát a gócpontokról, útburkolati jelekről, jelzőtáblákról

– Térfigyelő kamerák segítségével elemezni a problémás helyek forgalmát, ha kell és lehet átszervezni ezeket

– Biztosítani – ahol csak lehet – a zöldhullámot

– Feloldani az észszerűtlen sebességkorlátozásokat

– Megzabolázni a kamionforgalmat (pl. a megoldani ezeknek a járműveknek a vasúton szállítását)

Lássuk miért mondom ezeket?!? – Magam, közel egymillió levezetett kilométer után, egyre jobban félek autóba ülni. Kiskocsival járok – Toyota Yaris – erős motor van benne, fürge, csak… kicsi. Éppen ezért a kétszer, háromszor négyszer drágább és erősebb autókban ülő sofőrök egy része szinte kényszert érez, hogy lesöpörjön az útról, ne adja meg az elsőbbséget. Az agresszivitás mérhetetlen. Különösen irritálja a fegyelmezetlen és erőszakos vezetőket, ha valaki szabálykövető, ha lakott területen nem kilencvennel nyomja, uram bocsá’ megáll, ha a gyalogos át akar menni a zebrán. Mit nekik közúti jelzések, sebességkorlátozás, útburkolati jelek? Megy előre, törtet, hogy azután a szabálykövető az első lámpánál beérje… Mert az a sok szerencsétlen lúzer mazsola képes megállni a pirosnál!!! Ezért mondom, kellene pszichológiai alkalmassági és IQ teszt!!!

Nemcsak az agresszív veszélyes, hanem a béna is. Ő az, akinek alapvető fogalma sincs a közlekedési szabályokról, aki nyolcvannal baktat az autópályán, aki vasárnaponként azért áll ki a garázsból, mert akkor könnyebben talál helyet a multi parkolójában, mint máskor… Amikor a béna egyben agresszív is, na akkor van az igazi baj!

Valamit tenni kellene, nem kérdés! A rendőr és a kamerák nem mindenhatók. Hol kellene kezdeni? Alkalmasság. Magam is adok egészségügyi alkalmassági igazolást, 18-19 éves ifjaknak. Lásson, ne legyen vezetést kizáró betegsége, máris szabad a pálya. Elegendő ennyi? Nem, nem elegendő! Aki vezetni akar, annak nemcsak egészségi, hanem pszichés alkalmasságát is minden esetben vizsgálni kellene! A közlekedés veszélyes üzem, az alkalmatlanokat távol kell tartani a vezetéstől!

Ha valaki egy bizonyos kárértéket meghaladó, vagy személyi sérüléssel járó baleset okozója, azt kötelezni kellene, hogy azonnal megújítsa a kétféle alkalmassági vizsgálatot! Akit ittas (drogos) vezetésen érnek, annak a jogosítvány bevonási idejének letelte után az egész vezetői engedély megszerzési procedúrán végig kellene mennie: kreszvizsga, vezetés, alkalmassági vizsgálatok. Akit másodszor fognak meg részegen, bódultan, az tiltsák el örökre!

A járművezető jelöltek oktatása teljes reformra szorul! Egy bizonyos IQ alatt senki ne kaphasson jogsit! A néhány órás vezetgetés helyett, csak akkor vizsgázhasson a jelölt, ha minden készséget megszerzett. Építsék be a képzésbe kötelezően a vezetéstechnikai tréninget!

Kiégett egy busz több ezer kilométerre, ötvenen haltak meg. Címlapsztori. A 64 októberi halott kinek éri el vajon az ingerküszöbét? Ébresztő!!!


A Forradalom idején
Pavarotti élete filmvásznon
alkalmasság dzsungelharc halál az utakon halottak napja jogosítvány közlekedés KRESZ szabálysértés

Related articles

Kormoránosok találkozója Verőcén
A 34. Budapest Borfesztiválon jártam
Mesterségek Ünnepe a Budai Várban
Nyaralás Cserépfalun
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

guest

5 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Csizmazia P.
Szerző
Csizmazia P.
2019.11.17. 10:20

70-re emelkedett a közutak októberi áldozatainak a száma, ilyen fekete hónap mindeddig nem volt. A Felvidéken gyerekek haltak meg buszbalesetben, hosszan lehetne sorolni a tragédiákat.

A rendőrség sokkoló videókat tett közzé, ez is több a semminél, de aligha elég bármire. Pont a közutak agresszorait érdekli a legkevésbé. A jogalkotónak kellene haladéktalanul lépni, mert amilyen a közlekedési morál, lesznek még 2019. októberénél is tragikusabb hónapok!!!

0
Válasz
megyeridoki
megyeridoki
2019.11.01. 12:06

Talán az ingyen biztosított tömegközlekedés jogalapot adna arra, hogy bizonyos kor felett ne vezessenek még az egészségesek sem. Aki azt nem tudja igénybevenni, az nyilvánvalóan vezetni sem képes. A jogosítvány nem emberi jog. Az egészségügyi alkalmasság szigorítása nem jelent feltétlenül megoldást, mint ahogy a felesleges és értelmetlen alvási apnoe szűrésnek sincs. Ez úgy került be a jogi szabályozásba hogy egyetlen adat sincs M.o-on, mennyi baleset történt emiatt. Ez pesze nem tévesztendő össze a fáradtság, kimerültség miatt elalvás következtében történtekkel. Ez a butaság egyes emberek hozzá nem értésének az eredménye. Nem hárítanám az orvosokra a borzalmas közlekedési viszonyok következményeit. Az öv be nem kapcsolását követően történő sérülése az illetőnek ne legyen felróható fel a balesetet okozónak. A jogosívány (pl.: bevonás miatt) nélküli vezetés előre megfontoltan elkövetett bűncselekményínek minősülne. A kerékpárosok, gyalogosok (pszihopaták szóhasználatával élve: puhatestűek) szándékos veszélyeztetése gépjárművel indokolatlan fegyverhasználatnak kellene számítani. Az országban forgalomba levő kocsik számát limitálni kellene, mint a liftek teherbírását. A számos szemmel láthatóan környezetszennyező gépkocsi azonnali kivonását a forgalomból a gépjárműellenőrző járőrkocsik műszerrel való felszerelésével ( mint pl az alkoholszonda) kell biztosítani. A többi ember védelme megköveteli hogy ezeket semmilyen gyengeségből ( pénzügyi-gazdasági megfontolások, szegény ember szükséglete, munkábajárás, gyerek iskolába vitele stb.) nem szabad üzemeltetni. Tehát első lépésben a környezetszennyező gépeket kell kivonni, a további csökkentés valószínűleg meg fogja oldani az adók szigorítása, a biztosítási díjak jelentős emelése és a fosszilis energia drágulása. Ha igy alakul, lesz elég hely a kerékpárosoknak, gyalogosoknak, a maradék autónak, motornak. A gazdagok járjanak csak autóval iszonyatos költségek mellett, aminek bevételét… Read more »

0
Válasz
Csizmazia P.
Csizmazia P.
2019.11.01. 14:53
Válasz a következőnek  megyeridoki

Nem gondolom, hogy életkori limitet kellene húzni, ha a sofőr megfelel az időszaki alkalmassági vizsgálatoknak! Az igaz, hogy 70 éves életkor felett ingyen lehet utazni, de ez a vidéki Magyarországon élők számára jelenthet összesen csak napi 1-2 buszjáratot, legyőzhetetlen távolságokat a megállóktól. Mindenkit – életkortól függetlenül – szigorúan vizsgálni kell alkalmasságáról!

Az orvosokat senki nem hibáztatja, felelősséggel tartoznak az egész társadalomnak azért, hogy kit engednek sofőrként a közutakra. Az azonban nem véletlen, hogy az “úrvezetőknek” nem sokat kell teljesíteniük az alkalmasságukért, szemben a profik szigorú pályaalkalmassági vizsgáival.

Nem jutott eszembe a vezetés közbeni mobilhasználat sem, holott nagyon elterjedt. Még azok is kézből telefonálnak, akiknek az autójában nyilvánvalóan van kihangosító. Nem egyszer a mobilhasználat a baleset halál oka.

0
Válasz
Kohus Peti
Kohus Peti
2019.11.02. 08:13
Válasz a következőnek  Csizmazia P.

Alátámasztott adatok szerint a vezetés közbeni telefon használata ,értsd sms,facebook,internetezés-a legtöbb baleset okozója.Már rég nem az alkohol és a drog a „vezető” ellensége a közlekedés boztonságának. Továbbá az arrogáns vezetés és a FONTOS közlekedési szabályok betartásának alapvető egnorálása az ,ami szintén sok baleset okozója. Mielőtt a „FONTOS k.sz.” értelmezésébe elakadna valaki.A tiltó táblák arra vannak .hogy életeket mentsenek meg. Előzési tilalom,ki ne ismerné ezt a táblát?Általában folytonos vonal is jár hozzá Érdekes módon a drága autók tulajdonosai nem ismerik,vagy rájuk nem vonatkozik a kresz eme kitétele. Jobbról,a leálló sávban előzés.zárovonalak figyelmen kívül hagyása.Folytassam?Minek.ugyanakkor a túlzott óvatos vezetési stílus is balesetveszélyes lehet a mai közlekedésben. A kőolaj ,illetve az üzemanyag drágulását a kerékpárosok és a gyalogosok is megszenvednék,mivel az élelmiszer és minden egyéb fogyasztási cikk a szállítási költségek megugrása miatt drágulna. Az alternatív energiforrások pl. elektromos áram ,mint hajtóanyag is veszélyt szül a közlekedésben:egy ilyen jármű szinte hallhatalanul suhan a városi forgalomban,alacsony sebességnél. Élő példaként hozom fel a legutóbbi túránkat.Tekerek szép tempósan,a semmiből mellettem eltép egy elektromos kismotor.Az ijedtsétől kis híján lehajtottam a kerékpárútról. Végszó gyanánt azt mondhatom,a közlekedés sok áldozatot ” produkál”,sokan ártatlanul halnak meg mások figyelmetlensége miatt. A baleseteket nem lehet kizárni,vannak szituációk,amelyeket nem láthatunk előre mégis ,mégis megtörténnek. A jövő járműveit nem ember,hanem a számítógép fogja vezetni,amíg az nem lesz vírusos,nem lesz probléma sem.Az utasok beülnek az autójukba,megadják a címet és a kocsi elvisz oda,,, Kerékpározóként annyit teszek még hozzá,nagyvárosokban nem mennék tekerni,a dzsungelharc nem nekem való.Budapesten járva látom a kialakított kerékpársávokat még a forgalmas sugárutakon is.Hát,nincs biztonságban… Read more »

0
Válasz
Csizmazia P.
Szerző
Csizmazia P.
2019.11.08. 14:49
Válasz a következőnek  megyeridoki

Szerintem valamennyi balesetet okozható tényezőt ki kell iktatni! Legyen szó telefonáló, elmebeteg, részeg, zabáló sofőrről, rossz műszaki állapotú autókról, vagy bármi egyébről. Veszélyes üzem, úgy kell kezelni.

A kereteket a jogalkotóknak kell kialakítaniuk, méghozzá drákói szigorral!!!

0
Válasz

Legutóbbi bejegyzések

  • Zajló kövek morajlása – könyvajánló 2025.10.24.
  • Ismerős Arcok koncert Tatán 2025.10.19.
  • Öt nap Londonban és környékén 2025.10.11.
  • Kormoránosok találkozója Verőcén 2025.09.25.
  • A 34. Budapest Borfesztiválon jártam 2025.09.17.
  • Mesterségek Ünnepe a Budai Várban 2025.09.10.
  • Nyaralás Cserépfalun 2025.08.01.
  • Hunyadi – filmsorozat 2025.07.28.
  • Vízilabda VB Szingapúrban 2025.07.22.
  • iLand koncert a Magyar Zene Házában 2025.06.24.
  • Sportvilágról – kicsit másképp… 2025.06.09.
  • Kirándulás Cesky Krumlovba, Nürnbergbe és Stuttgartba 2025.06.05.
  • Húsvét Zircen 2025.05.21.
  • iLand hangverseny Tatabányán 2025.04.13.
  • Ismerős Arcok koncert Biatorbágyon, vonósnégyes kísérettel 2025.04.06.
  • Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben 2025.03.22.
  • „Otthont! Házat! Hazát!” – táncszínházi előadás Csákváron az Ismerős Arcok zenekarral 2025.03.02.
  • iLand hangverseny Veszprémben 2025.03.01.
  • Isten éltessen Práder Vili! 2025.02.09.
  • Grabovski és Sorbonne Sexual koncert Székesfehérváron 2025.02.02.

Legutóbbi bejegyzések

  • Zajló kövek morajlása – könyvajánló
  • Ismerős Arcok koncert Tatán
  • Öt nap Londonban és környékén
  • Kormoránosok találkozója Verőcén
  • A 34. Budapest Borfesztiválon jártam
  • Mesterségek Ünnepe a Budai Várban
  • Nyaralás Cserépfalun
  • Hunyadi – filmsorozat
  • Vízilabda VB Szingapúrban
  • iLand koncert a Magyar Zene Házában
  • Sportvilágról – kicsit másképp…
  • Kirándulás Cesky Krumlovba, Nürnbergbe és Stuttgartba
  • Húsvét Zircen
  • iLand hangverseny Tatabányán
  • Ismerős Arcok koncert Biatorbágyon, vonósnégyes kísérettel
  • Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben
  • „Otthont! Házat! Hazát!” – táncszínházi előadás Csákváron az Ismerős Arcok zenekarral
  • iLand hangverseny Veszprémben
  • Isten éltessen Práder Vili!
  • Grabovski és Sorbonne Sexual koncert Székesfehérváron
  • Bohemian Betyars és Parno Graszt koncert a Papp László Sportarénában
  • Karácsonyköszöntés és évbúcsúztatás a Kormoránnal
  • Ismerős Arcok koncert Diósdon
  • Nagyon fáj
  • Nyolc nap Szicíliában és Máltán – földön, vízen, levegőben
  • Negyedszázad az Ismerős Arcokkal
  • Velencei (ki tudja, hányadik) hagyományos beszámoló a késő őszi túráról
  • Szent István ünnepén
  • Székelyföldi ízelítő – 2121 km négy nap alatt
  • Kirándulásunk a Bükk lábánál – Kohus Peti
  • Olimpia 2024
  • Csoda történt!
  • A mi Pilvaxunk Labdarúgó EB tippjátéka
  • Apokalipszis most
  • Tatai élmények (2.) – Kormorán koncert
  • Tatai élmények (1.) – Kőfaragó Ház
  • Mr. Basary 70/50 hangverseny Budapesten
  • A Magyar Film Napja
  • Ismerős Arcok hangverseny Révkomáromban
  • Bill a Király!!!
  • Jubileumi Ismerős Arcok koncert, szimfonikus zenekarral
  • Újratervezés… Munkácsyval, Ismerős Arcokkal, Semmelweis-szel, Pribojszkival…
  • Játék Karácsonykor
  • Szép volt Fiúk!
  • Ismerős Arcok hangverseny Várpalotán
  • Balatoni tekergés – Kohus Peti
  • Atlétikai VB volt Budapesten
  • Csavargás Pécsett és íjászverseny Hosszúhetény – Pusztabányán
  • Transzfogarasi utazásunk
  • Világbajnok lett férfi vízilabdacsapatunk!
  • A XV. Íjásztáborunk Cserépváralján
  • Újra DAC meccsen voltunk
  • Elfogyott a kávé…
  • 103 esztendő Trianon, Komáromban a Kormoránnal
  • Tisztelet Somlónak!

Legutóbbi hozzászólások

  • Csizmazia P. on Sportvilág: “A győri eset és a labdaszedő fellökése vállalhatatlan, teljesen ellentétes mindazzal a szellemiséggel, amelyet a sport képvisel. A szurkolói különvonat…” okt 25, 15:43
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Zajlik az élet a Fradi körül…nem akarok állást foglalni egyik esemény mellett sem,de azért érdemes említést tenni az utóbbi hetek…” okt 25, 08:46
  • Csizmazia P. on Ismerős Arcok koncert Tatán: “Mozgásművészet, tánc nagyon jól kiegészítette a zenét, Kárai Bori és partnere több dal elhangzása alatt táncolt, nagyon szép viseletekben. Az…” okt 20, 06:36
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Nemcsak a döntetlenre, hanem a mutatott játékra is büszkék lehetünk, ezt akkor is így gondolnám, ha nem tudtunk volna a…” okt 15, 17:24
  • Csizmazia P. on Öt nap Londonban és környékén: “Leggyakrabban tőkehalból, ritkábban foltos tőkehalból készül.” okt 15, 17:17
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Értékes pontot raboltunk Portugáliától!Csak a rádión keresztül követhettem a meccset,ma visszanézem.” okt 15, 10:51
  • Kohus Peti on Sportvilág: “A focimeccs 2.félidejét lányommal tekintettem meg.Az 1. félidő a Puskás c.musicalen „élőben” történt részvételem miatt ne volt lehetséges. Az előbbi…” okt 13, 08:35
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “A mögöttünk hagyott héten két olyan sportesemény is volt, amelyek mellett nem mehetek el szó nélkül. Előbbi akár címlapra is…” okt 13, 07:23
  • Kohus Peti on Öt nap Londonban és környékén: “Köszi ezt a komoly és részletes beszámolót.Végigolvasni is hosszú volt,élményekben gazdagodtál rendesen. Egy kérdésem lenne:a hal vajon milyen fajtából készül…” okt 12, 09:58
  • Schönfeld Bea on Kormoránosok találkozója Verőcén: “Köszönjük szépen a beszámolót” szept 30, 07:37
  • Csizmazia P. on Kormoránosok találkozója Verőcén: “Örömmel tettem közzé Kohus Peti beszámolóját! Sajnálom, hogy nem lehettem ott, de ami késik, az nem múlik! Örülök, hogy sokan…” szept 26, 18:43
  • Kohus Peti on Mesterségek Ünnepe a Budai Várban: “Agyarország.A Tankcsapda talán 20 évvel ezelőtt megénekelt egy világot,hát,sok mindenben előrelátó volt Lukács.” szept 11, 15:24
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Szerintem a belga bíró korrektül vezetett. A német egyértelműen ellenünk fújt, kulcsjátékosok kaptak sárgát. De Sallai, vagy Varga fegyelmezetlenségét nem…” szept 11, 10:47
  • Kohus Peti on Sportvilág: “At utolsó kérdésedre a válasz:nem jó ez így.A magyarázat benne van posztban.Anno két évig tartottak a selejtezők… Az írek elleni…” szept 11, 10:35
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Megnéztem a magyar labdarúgó válogatott első két csoportmérkőzését, amely a következő világbajnokságra való kijutás eldöntésére szolgál. A két meccsen hat…” szept 10, 19:04
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Vasárnap a rekkenő hőség miatt két focimeccset is megnéztem. Az angol szuperkupa döntőjét elsősorban a Liverpoolban játszó két magyar válogatott…” aug 14, 10:11
  • Kohus Peti on Nyaralás Cserépfalun: “Mintha tegnap jöttünk volna haza onnét…igaz,picit errébb tanyáztunk tavaly,de Mezőkövesd környéke és a Bükk sok látnivalót rejt magában. Lefagyok,hogy olyan…” aug 1, 13:58
  • Kohus Peti on Hunyadi – filmsorozat: “Talán az az oka a laposságnak,hogy Báthory Gábor inkább a nőket vitte harcba,meg a bort pusztította,ezért nem volt annyira látványos…” aug 1, 13:46
  • Csizmazia P. on Hunyadi – filmsorozat: “Tündérkertet elkezdtem nézni, de közvetlenül a Hunyadi után nagyon lapos volt, de majd nekiugrom. A Hunyadit valóban összevissza sugározták, menetközben…” aug 1, 09:31
  • Kohus Peti on Hunyadi – filmsorozat: “Igazi monstre produkció.Többször kellet megnéznem egy-egy részt,megértés szempontjából első sorban,másrészt-olyan össze-vissza sugározták ,hogy nem lehetett lekövetni,vagy igazodni hozzá… Ahogy írtad,Doki,utána…” júl 28, 17:08

Állandó rovataink

SPORTVILÁG - állandó rovatunk

TÖRZSASZTAL - állandó rovatunk

Mind-zene

KORMORÁN

FANKADELI

ISMERŐS ARCOK

P.MOBIL

HOBO

Bejelentkezés

ADMINISZTRÁCIÓ

Archívum

Csizmazia Péter 2009-2021 Címlapkép: Janko Ferlič Unsplash
Theme by Colorlib Powered by WordPress
wpDiscuz