Skip to content
A MI PILVAXUNK
  • Archivum (2009-2018)
    • A Napba Öltözött Leány – rockopera 2006. július 1.
    • Fontos írások 2009-2010
      • Miért pont a Kormorán? (2009)
      • Lélekvesztő
      • Eljő az ősz…
      • Mese a léghajóról, a földrajztanárról és a végítéletről
      • Csepregi szilánkok – beszámoló a III. Ismerős Arcok táborról
  • Volt egyszer egy kávéház
  • Márványasztalok mellett…

Halottak napi emlékezés a közutakon elveszett életekre

  • 2019.11.01.2019.11.01.
  • by Csizmazia P.

Lehetne magasztos szavakat írni a temetők csendjéről, az ilyenkor tejútként világító mécsesek tengeréről, gondolni a feltámadásra, az ősz megújító színeire… 2019 októberében 64 ember halt meg Magyarország közútjain. Ők is a mi halottaink. Ők is azok, akikért még nem kellene mécsest gyújtanunk!

Ízlelgessük a számot: 64 elveszetett élet, 64 ember, aki nem ért célba, 64 ember, aki nagyrészt nem saját hibájából, hanem mások hülyesége és fegyelmezetlensége miatt fekszik most a föld alatt. Vérlázító!

Közútjainkon véres dzsungelharc zajlik, tehetetlenül nézzük, miközben szinte semmi nem történik! Az elavult és szűk kapacitású magyar úthálózatra olyan mennyiségű gépjármű zúdult, hogy azt képtelen átereszteni. Látható az igyekezet az úthálózat bővítésére, de ezek inkább csak szépségtapaszok, a problémákat helyenként enyhítik, de nem oldják meg! Adott az úthálózat és rá jutó autómennyiség, legyen az a hardver, legyen a szoftver azoknak a gépjárművezetőknek a halmaza, akik ezen az infrastruktúrán vezetnek. Lehet, a hardver elavult, akadozik, de a szoftver nemhogy vírusos, hanem egyenesen férges!!! Haladéktalanul cselekedni kell – igen ez a politika, a politikai hatalom elodázhatatlan feladata! Mi lenne a teendő?

– Azonnal áttekinteni és megújítani sofőrképzést

– Építsék be az oktatásba a kötelező vezetéstechnikai tréninget!

– Az egészségügyi alkalmassági vizsgálatot szigorú pszichológiai alkalmassági vizsgálattal kiegészíteni

– Minden jelentkezőnek IQ tesztet kötelező végezni, szint alatt kizárni

– Aki egy bizonyos kárértéket és/vagy személyi sérülést okoz, annak újra el kell végeznie a teljes sofőrképzést

– Akit ittas vezetésen érnek, második alkalommal örökre eltiltani a járművezetéstől

– Aki olyan pszichére ható gyógyszert szed, amely tompítja a vezetési készségeket, az alkalmazás idejére felfüggeszteni a vezetési jogosultságát

– Drákóian felemelni a súlyos szabálysértők büntetési összegeit

– Átgondolni a büntetőpontok rendszerét

– Kikérni a közlekedők véleményét és javaslatát a gócpontokról, útburkolati jelekről, jelzőtáblákról

– Térfigyelő kamerák segítségével elemezni a problémás helyek forgalmát, ha kell és lehet átszervezni ezeket

– Biztosítani – ahol csak lehet – a zöldhullámot

– Feloldani az észszerűtlen sebességkorlátozásokat

– Megzabolázni a kamionforgalmat (pl. a megoldani ezeknek a járműveknek a vasúton szállítását)

Lássuk miért mondom ezeket?!? – Magam, közel egymillió levezetett kilométer után, egyre jobban félek autóba ülni. Kiskocsival járok – Toyota Yaris – erős motor van benne, fürge, csak… kicsi. Éppen ezért a kétszer, háromszor négyszer drágább és erősebb autókban ülő sofőrök egy része szinte kényszert érez, hogy lesöpörjön az útról, ne adja meg az elsőbbséget. Az agresszivitás mérhetetlen. Különösen irritálja a fegyelmezetlen és erőszakos vezetőket, ha valaki szabálykövető, ha lakott területen nem kilencvennel nyomja, uram bocsá’ megáll, ha a gyalogos át akar menni a zebrán. Mit nekik közúti jelzések, sebességkorlátozás, útburkolati jelek? Megy előre, törtet, hogy azután a szabálykövető az első lámpánál beérje… Mert az a sok szerencsétlen lúzer mazsola képes megállni a pirosnál!!! Ezért mondom, kellene pszichológiai alkalmassági és IQ teszt!!!

Nemcsak az agresszív veszélyes, hanem a béna is. Ő az, akinek alapvető fogalma sincs a közlekedési szabályokról, aki nyolcvannal baktat az autópályán, aki vasárnaponként azért áll ki a garázsból, mert akkor könnyebben talál helyet a multi parkolójában, mint máskor… Amikor a béna egyben agresszív is, na akkor van az igazi baj!

Valamit tenni kellene, nem kérdés! A rendőr és a kamerák nem mindenhatók. Hol kellene kezdeni? Alkalmasság. Magam is adok egészségügyi alkalmassági igazolást, 18-19 éves ifjaknak. Lásson, ne legyen vezetést kizáró betegsége, máris szabad a pálya. Elegendő ennyi? Nem, nem elegendő! Aki vezetni akar, annak nemcsak egészségi, hanem pszichés alkalmasságát is minden esetben vizsgálni kellene! A közlekedés veszélyes üzem, az alkalmatlanokat távol kell tartani a vezetéstől!

Ha valaki egy bizonyos kárértéket meghaladó, vagy személyi sérüléssel járó baleset okozója, azt kötelezni kellene, hogy azonnal megújítsa a kétféle alkalmassági vizsgálatot! Akit ittas (drogos) vezetésen érnek, annak a jogosítvány bevonási idejének letelte után az egész vezetői engedély megszerzési procedúrán végig kellene mennie: kreszvizsga, vezetés, alkalmassági vizsgálatok. Akit másodszor fognak meg részegen, bódultan, az tiltsák el örökre!

A járművezető jelöltek oktatása teljes reformra szorul! Egy bizonyos IQ alatt senki ne kaphasson jogsit! A néhány órás vezetgetés helyett, csak akkor vizsgázhasson a jelölt, ha minden készséget megszerzett. Építsék be a képzésbe kötelezően a vezetéstechnikai tréninget!

Kiégett egy busz több ezer kilométerre, ötvenen haltak meg. Címlapsztori. A 64 októberi halott kinek éri el vajon az ingerküszöbét? Ébresztő!!!


A Forradalom idején
Pavarotti élete filmvásznon
alkalmasság dzsungelharc halál az utakon halottak napja jogosítvány közlekedés KRESZ szabálysértés

Related articles

Húsvét Zircen
Velencei (ki tudja, hányadik) hagyományos…
Szent István ünnepén
Székelyföldi ízelítő – 2121 km…
Subscribe
Visszajelzés
guest

guest

5 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Csizmazia P.
Szerző
Csizmazia P.
2019.11.17. 10:20

70-re emelkedett a közutak októberi áldozatainak a száma, ilyen fekete hónap mindeddig nem volt. A Felvidéken gyerekek haltak meg buszbalesetben, hosszan lehetne sorolni a tragédiákat.

A rendőrség sokkoló videókat tett közzé, ez is több a semminél, de aligha elég bármire. Pont a közutak agresszorait érdekli a legkevésbé. A jogalkotónak kellene haladéktalanul lépni, mert amilyen a közlekedési morál, lesznek még 2019. októberénél is tragikusabb hónapok!!!

0
Válasz
megyeridoki
megyeridoki
2019.11.01. 12:06

Talán az ingyen biztosított tömegközlekedés jogalapot adna arra, hogy bizonyos kor felett ne vezessenek még az egészségesek sem. Aki azt nem tudja igénybevenni, az nyilvánvalóan vezetni sem képes. A jogosítvány nem emberi jog. Az egészségügyi alkalmasság szigorítása nem jelent feltétlenül megoldást, mint ahogy a felesleges és értelmetlen alvási apnoe szűrésnek sincs. Ez úgy került be a jogi szabályozásba hogy egyetlen adat sincs M.o-on, mennyi baleset történt emiatt. Ez pesze nem tévesztendő össze a fáradtság, kimerültség miatt elalvás következtében történtekkel. Ez a butaság egyes emberek hozzá nem értésének az eredménye. Nem hárítanám az orvosokra a borzalmas közlekedési viszonyok következményeit. Az öv be nem kapcsolását követően történő sérülése az illetőnek ne legyen felróható fel a balesetet okozónak. A jogosívány (pl.: bevonás miatt) nélküli vezetés előre megfontoltan elkövetett bűncselekményínek minősülne. A kerékpárosok, gyalogosok (pszihopaták szóhasználatával élve: puhatestűek) szándékos veszélyeztetése gépjárművel indokolatlan fegyverhasználatnak kellene számítani. Az országban forgalomba levő kocsik számát limitálni kellene, mint a liftek teherbírását. A számos szemmel láthatóan környezetszennyező gépkocsi azonnali kivonását a forgalomból a gépjárműellenőrző járőrkocsik műszerrel való felszerelésével ( mint pl az alkoholszonda) kell biztosítani. A többi ember védelme megköveteli hogy ezeket semmilyen gyengeségből ( pénzügyi-gazdasági megfontolások, szegény ember szükséglete, munkábajárás, gyerek iskolába vitele stb.) nem szabad üzemeltetni. Tehát első lépésben a környezetszennyező gépeket kell kivonni, a további csökkentés valószínűleg meg fogja oldani az adók szigorítása, a biztosítási díjak jelentős emelése és a fosszilis energia drágulása. Ha igy alakul, lesz elég hely a kerékpárosoknak, gyalogosoknak, a maradék autónak, motornak. A gazdagok járjanak csak autóval iszonyatos költségek mellett, aminek bevételét… Read more »

0
Válasz
Csizmazia P.
Csizmazia P.
2019.11.01. 14:53
Reply to  megyeridoki

Nem gondolom, hogy életkori limitet kellene húzni, ha a sofőr megfelel az időszaki alkalmassági vizsgálatoknak! Az igaz, hogy 70 éves életkor felett ingyen lehet utazni, de ez a vidéki Magyarországon élők számára jelenthet összesen csak napi 1-2 buszjáratot, legyőzhetetlen távolságokat a megállóktól. Mindenkit – életkortól függetlenül – szigorúan vizsgálni kell alkalmasságáról!

Az orvosokat senki nem hibáztatja, felelősséggel tartoznak az egész társadalomnak azért, hogy kit engednek sofőrként a közutakra. Az azonban nem véletlen, hogy az “úrvezetőknek” nem sokat kell teljesíteniük az alkalmasságukért, szemben a profik szigorú pályaalkalmassági vizsgáival.

Nem jutott eszembe a vezetés közbeni mobilhasználat sem, holott nagyon elterjedt. Még azok is kézből telefonálnak, akiknek az autójában nyilvánvalóan van kihangosító. Nem egyszer a mobilhasználat a baleset halál oka.

0
Válasz
Kohus Peti
Kohus Peti
2019.11.02. 08:13
Reply to  Csizmazia P.

Alátámasztott adatok szerint a vezetés közbeni telefon használata ,értsd sms,facebook,internetezés-a legtöbb baleset okozója.Már rég nem az alkohol és a drog a „vezető” ellensége a közlekedés boztonságának. Továbbá az arrogáns vezetés és a FONTOS közlekedési szabályok betartásának alapvető egnorálása az ,ami szintén sok baleset okozója. Mielőtt a „FONTOS k.sz.” értelmezésébe elakadna valaki.A tiltó táblák arra vannak .hogy életeket mentsenek meg. Előzési tilalom,ki ne ismerné ezt a táblát?Általában folytonos vonal is jár hozzá Érdekes módon a drága autók tulajdonosai nem ismerik,vagy rájuk nem vonatkozik a kresz eme kitétele. Jobbról,a leálló sávban előzés.zárovonalak figyelmen kívül hagyása.Folytassam?Minek.ugyanakkor a túlzott óvatos vezetési stílus is balesetveszélyes lehet a mai közlekedésben. A kőolaj ,illetve az üzemanyag drágulását a kerékpárosok és a gyalogosok is megszenvednék,mivel az élelmiszer és minden egyéb fogyasztási cikk a szállítási költségek megugrása miatt drágulna. Az alternatív energiforrások pl. elektromos áram ,mint hajtóanyag is veszélyt szül a közlekedésben:egy ilyen jármű szinte hallhatalanul suhan a városi forgalomban,alacsony sebességnél. Élő példaként hozom fel a legutóbbi túránkat.Tekerek szép tempósan,a semmiből mellettem eltép egy elektromos kismotor.Az ijedtsétől kis híján lehajtottam a kerékpárútról. Végszó gyanánt azt mondhatom,a közlekedés sok áldozatot ” produkál”,sokan ártatlanul halnak meg mások figyelmetlensége miatt. A baleseteket nem lehet kizárni,vannak szituációk,amelyeket nem láthatunk előre mégis ,mégis megtörténnek. A jövő járműveit nem ember,hanem a számítógép fogja vezetni,amíg az nem lesz vírusos,nem lesz probléma sem.Az utasok beülnek az autójukba,megadják a címet és a kocsi elvisz oda,,, Kerékpározóként annyit teszek még hozzá,nagyvárosokban nem mennék tekerni,a dzsungelharc nem nekem való.Budapesten járva látom a kialakított kerékpársávokat még a forgalmas sugárutakon is.Hát,nincs biztonságban… Read more »

0
Válasz
Csizmazia P.
Szerző
Csizmazia P.
2019.11.08. 14:49
Reply to  megyeridoki

Szerintem valamennyi balesetet okozható tényezőt ki kell iktatni! Legyen szó telefonáló, elmebeteg, részeg, zabáló sofőrről, rossz műszaki állapotú autókról, vagy bármi egyébről. Veszélyes üzem, úgy kell kezelni.

A kereteket a jogalkotóknak kell kialakítaniuk, méghozzá drákói szigorral!!!

0
Válasz

Legutóbbi bejegyzések

  • iLand koncert a Magyar Zene Házában 2025.06.24.
  • Sportvilágról – kicsit másképp… 2025.06.09.
  • Kirándulás Cesky Krumlovba, Nürnbergbe és Stuttgartba 2025.06.05.
  • Húsvét Zircen 2025.05.21.
  • iLand hangverseny Tatabányán 2025.04.13.
  • Ismerős Arcok koncert Biatorbágyon, vonósnégyes kísérettel 2025.04.06.
  • Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben 2025.03.22.
  • „Otthont! Házat! Hazát!” – táncszínházi előadás Csákváron az Ismerős Arcok zenekarral 2025.03.02.
  • iLand hangverseny Veszprémben 2025.03.01.
  • Isten éltessen Práder Vili! 2025.02.09.
  • Grabovski és Sorbonne Sexual koncert Székesfehérváron 2025.02.02.
  • Bohemian Betyars és Parno Graszt koncert a Papp László Sportarénában 2025.01.19.
  • Karácsonyköszöntés és évbúcsúztatás a Kormoránnal 2024.12.30.
  • Ismerős Arcok koncert Diósdon 2024.12.08.
  • Nagyon fáj 2024.12.05.
  • Nyolc nap Szicíliában és Máltán – földön, vízen, levegőben 2024.11.28.
  • Negyedszázad az Ismerős Arcokkal 2024.11.27.
  • Velencei (ki tudja, hányadik) hagyományos beszámoló a késő őszi túráról 2024.10.20.
  • Szent István ünnepén 2024.08.20.
  • Székelyföldi ízelítő – 2121 km négy nap alatt 2024.08.18.

Legutóbbi bejegyzések

  • iLand koncert a Magyar Zene Házában
  • Sportvilágról – kicsit másképp…
  • Kirándulás Cesky Krumlovba, Nürnbergbe és Stuttgartba
  • Húsvét Zircen
  • iLand hangverseny Tatabányán
  • Ismerős Arcok koncert Biatorbágyon, vonósnégyes kísérettel
  • Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben
  • „Otthont! Házat! Hazát!” – táncszínházi előadás Csákváron az Ismerős Arcok zenekarral
  • iLand hangverseny Veszprémben
  • Isten éltessen Práder Vili!
  • Grabovski és Sorbonne Sexual koncert Székesfehérváron
  • Bohemian Betyars és Parno Graszt koncert a Papp László Sportarénában
  • Karácsonyköszöntés és évbúcsúztatás a Kormoránnal
  • Ismerős Arcok koncert Diósdon
  • Nagyon fáj
  • Nyolc nap Szicíliában és Máltán – földön, vízen, levegőben
  • Negyedszázad az Ismerős Arcokkal
  • Velencei (ki tudja, hányadik) hagyományos beszámoló a késő őszi túráról
  • Szent István ünnepén
  • Székelyföldi ízelítő – 2121 km négy nap alatt
  • Kirándulásunk a Bükk lábánál – Kohus Peti
  • Olimpia 2024
  • Csoda történt!
  • A mi Pilvaxunk Labdarúgó EB tippjátéka
  • Apokalipszis most
  • Tatai élmények (2.) – Kormorán koncert
  • Tatai élmények (1.) – Kőfaragó Ház
  • Mr. Basary 70/50 hangverseny Budapesten
  • A Magyar Film Napja
  • Ismerős Arcok hangverseny Révkomáromban
  • Bill a Király!!!
  • Jubileumi Ismerős Arcok koncert, szimfonikus zenekarral
  • Újratervezés… Munkácsyval, Ismerős Arcokkal, Semmelweis-szel, Pribojszkival…
  • Játék Karácsonykor
  • Szép volt Fiúk!
  • Ismerős Arcok hangverseny Várpalotán
  • Balatoni tekergés – Kohus Peti
  • Atlétikai VB volt Budapesten
  • Csavargás Pécsett és íjászverseny Hosszúhetény – Pusztabányán
  • Transzfogarasi utazásunk
  • Világbajnok lett férfi vízilabdacsapatunk!
  • A XV. Íjásztáborunk Cserépváralján
  • Újra DAC meccsen voltunk
  • Elfogyott a kávé…
  • 103 esztendő Trianon, Komáromban a Kormoránnal
  • Tisztelet Somlónak!
  • A Nemzet Aranyai
  • Badacsony New Yorkban
  • Kerékpárral a Fertő-tónál – Kohus Peti beszámolója
  • Dunaszerdahely – Zsolna bajnoki meccsen jártunk
  • „Nekünk írták a dalt!” – Kiállítás a Magyar Zene Házában
  • Csillogó fekete lemezeken…
  • „Vadászat” Révkomáromban
  • Táncos Stevie 50 és Ismerős Arcok koncert a Barba Negrában
  • Az Nemzeti Közszolgálati Egyetem hallgatói nemzetközi bevetési egységek versenyén mérettették meg magukat

Legutóbbi hozzászólások

  • Kohus Peti on Sportvilágról – kicsit másképp…: “Na kérem szépen,a DAC-t kizárta az UEFA…” júl 1, 09:57
  • Kohus Peti on Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben: “Csaxólok,holnap,június 27-én Alsószeliben a Jurtanapok keretében felléb a Korál,szombaton az Omega Testamentum,mindez napi 5Euró/felnőtt,1Eu gyerek napi áron. Érdemes ellátogatni Szelibe,sok…” jún 26, 16:45
  • Csizmazia P. on Sportvilágról – kicsit másképp…: “Nem tudom… az miért gond, hogy két klub, két különböző ország bajnokságában jogosultságot szerzett a nemzetközi kupaindulásra, azonos tulajdonosi körbe…” jún 24, 16:51
  • Kohus Peti on Sportvilágról – kicsit másképp…: “Egy érdekes és nagyon aktuális téma a DAC-val kapcsolatosan:lehetséges,hogy Oszi (Világi Oszkár mágnás és klubtulajdonos) szembe pisálta magát. Nincs kizárva-még…” jún 24, 09:44
  • Csizmazia P. on Sportvilágról – kicsit másképp…: “Azt gondolom, nemcsak a sport, hanem mi is változunk… Írod, mennyit sportoltál. Nekem ez teljesen kimaradt. Az utcánk végében volt…” jún 17, 09:54
  • Kohus Peti on Sportvilágról – kicsit másképp…: “Bezony nagyot változott a sportvilág.Olyannyira,hogy sajnos engem már alig érdekel,talán a nagy események,na meg a mieinkéi kivételével,és pesrze szeparálva a…” jún 11, 09:46
  • Kohus Peti on Kirándulás Cesky Krumlovba, Nürnbergbe és Stuttgartba: “Jó kis túra volt pár napba szűkítve.Krumlovba még nem jutottunk el-bakancslistán van.Ami kimaradt a beszámolóból,rengeteg cseh mesefil készült a csodálatos,…” jún 5, 13:47
  • Kohus Peti on Húsvét Zircen: “A 2’57”-é.l láthtaó fúzfa még áll,csodálatos látvány a párjával egyetemben.Ahogy írod,a Bakony csodálatos,szinte teljes szélességében beutaztuk már,de egy vágyam még…” máj 22, 11:34
  • Csizmazia P. on Törzsasztal: “„Meghal a szó, meghal az ének…” énekli a Kormorán azon a Rockuiem című albumán, amely egészen különleges helyet foglal el…” máj 21, 17:10
  • Csizmazia P. on Húsvét Zircen: “Nagyon szépen köszönöm beszámolódat és egyben elnézést kérek – röstellem -, hogy az anyag fiókomban porosodott hetekig, mire sikerült sajtó…” máj 21, 16:37
  • Kohus Peti on iLand hangverseny Tatabányán: “Nagy élmény volt,remek hangosítással,látvánnyal,fantasztakus zenével.Mintha időutazáson vettünk volna részt. A dedikáláskor elvetettem egy mondatot Tamás és Géza felé,hogy akár a…” ápr 14, 15:38
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Hivatalosan Pozsony 2025 volt a házigazda,de mivel abban a s..r városban nincs megfelelő terem,lehozták Somorjára,az XBionix egyik fedett lovagló csarnokába…” ápr 14, 15:24
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Lehet valamit tudni a Somorján rendezett Birkózó EB-ről? Sajnos nem nagyon követem a sportágat, pedig Növényi Norbert, Hegedűs Csaba, Kozma…” ápr 13, 18:56
  • Kohus Peti on Ismerős Arcok koncert Biatorbágyon, vonósnégyes kísérettel: “Papp Gyulát leigazolták?” ápr 7, 09:35
  • Csizmazia P. on iLand hangverseny Veszprémben: “Igen, születik a beszámoló, csak van most egy anyagtorlódás, de ami késik, az nem múlik!” ápr 6, 18:22
  • Kohus Peti on iLand hangverseny Veszprémben: “Durván 33-34 év kellett ahhoz,hogy ismét láthassak,hallhassak East szerzeményeket élőben.Iland,Tatabánya,tökéletes élmény.A többit biztosan megtudjuk a doktortól.” ápr 6, 15:49
  • Kohus Peti on Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben: “Balázs Fecó a Halhatatlanok közé tartozik.Az utánunk következő generáció is ismerni fogja dalait,műveit.” márc 23, 08:47
  • Csizmazia P. on Korál koncert Balázs Fecó emlékére Veszprémben: “Engedjétek meg, hogy felidézzek néhány emléket! 1978-ban kezdődött a zenekar önálló pályafutása, első albumuk 1980-ban jelent meg. Volt néhány tagcsere,…” márc 22, 16:14
  • Csizmazia P. on „Otthont! Házat! Hazát!” – táncszínházi előadás Csákváron az Ismerős Arcok zenekarral: “JÓ HÍR! „Otthont! Házat! Hazát!” További előadások: 05.16. Gyömrő 05.22. Zalaegerszeg 06.05. Szentes Az információk a zenekar FB oldaláról származnak.” márc 16, 10:28
  • Kohus Peti on „Otthont! Házat! Hazát!” – táncszínházi előadás Csákváron az Ismerős Arcok zenekarral: “Remélem előadják még ezt a műsort máskor is.Sajnos annyira tele vannak a hétvégéink szervezési és ehhez köthető tevékenységekkel májusig,hogy nehéz…” márc 2, 13:33

Állandó rovataink

SPORTVILÁG - állandó rovatunk

TÖRZSASZTAL - állandó rovatunk

Mind-zene

KORMORÁN

FANKADELI

ISMERŐS ARCOK

P.MOBIL

HOBO

Bejelentkezés

ADMINISZTRÁCIÓ

Archívum

Csizmazia Péter 2009-2021 Címlapkép: Janko Ferlič Unsplash
Theme by Colorlib Powered by WordPress
wpDiscuz