Skip to content
A MI PILVAXUNK
  • Archivum (2009-2018)
    • A Napba Öltözött Leány – rockopera 2006. július 1.
    • Fontos írások 2009-2010
      • Miért pont a Kormorán? (2009)
      • Lélekvesztő
      • Eljő az ősz…
      • Mese a léghajóról, a földrajztanárról és a végítéletről
      • Csepregi szilánkok – beszámoló a III. Ismerős Arcok táborról
  • Volt egyszer egy kávéház
  • Márványasztalok mellett…

Halottak napi emlékezés a közutakon elveszett életekre

  • 2019.11.01.2019.11.01.
  • by Csizmazia P.

Lehetne magasztos szavakat írni a temetők csendjéről, az ilyenkor tejútként világító mécsesek tengeréről, gondolni a feltámadásra, az ősz megújító színeire… 2019 októberében 64 ember halt meg Magyarország közútjain. Ők is a mi halottaink. Ők is azok, akikért még nem kellene mécsest gyújtanunk!

Ízlelgessük a számot: 64 elveszetett élet, 64 ember, aki nem ért célba, 64 ember, aki nagyrészt nem saját hibájából, hanem mások hülyesége és fegyelmezetlensége miatt fekszik most a föld alatt. Vérlázító!

Közútjainkon véres dzsungelharc zajlik, tehetetlenül nézzük, miközben szinte semmi nem történik! Az elavult és szűk kapacitású magyar úthálózatra olyan mennyiségű gépjármű zúdult, hogy azt képtelen átereszteni. Látható az igyekezet az úthálózat bővítésére, de ezek inkább csak szépségtapaszok, a problémákat helyenként enyhítik, de nem oldják meg! Adott az úthálózat és rá jutó autómennyiség, legyen az a hardver, legyen a szoftver azoknak a gépjárművezetőknek a halmaza, akik ezen az infrastruktúrán vezetnek. Lehet, a hardver elavult, akadozik, de a szoftver nemhogy vírusos, hanem egyenesen férges!!! Haladéktalanul cselekedni kell – igen ez a politika, a politikai hatalom elodázhatatlan feladata! Mi lenne a teendő?

– Azonnal áttekinteni és megújítani sofőrképzést

– Építsék be az oktatásba a kötelező vezetéstechnikai tréninget!

– Az egészségügyi alkalmassági vizsgálatot szigorú pszichológiai alkalmassági vizsgálattal kiegészíteni

– Minden jelentkezőnek IQ tesztet kötelező végezni, szint alatt kizárni

– Aki egy bizonyos kárértéket és/vagy személyi sérülést okoz, annak újra el kell végeznie a teljes sofőrképzést

– Akit ittas vezetésen érnek, második alkalommal örökre eltiltani a járművezetéstől

– Aki olyan pszichére ható gyógyszert szed, amely tompítja a vezetési készségeket, az alkalmazás idejére felfüggeszteni a vezetési jogosultságát

– Drákóian felemelni a súlyos szabálysértők büntetési összegeit

– Átgondolni a büntetőpontok rendszerét

– Kikérni a közlekedők véleményét és javaslatát a gócpontokról, útburkolati jelekről, jelzőtáblákról

– Térfigyelő kamerák segítségével elemezni a problémás helyek forgalmát, ha kell és lehet átszervezni ezeket

– Biztosítani – ahol csak lehet – a zöldhullámot

– Feloldani az észszerűtlen sebességkorlátozásokat

– Megzabolázni a kamionforgalmat (pl. a megoldani ezeknek a járműveknek a vasúton szállítását)

Lássuk miért mondom ezeket?!? – Magam, közel egymillió levezetett kilométer után, egyre jobban félek autóba ülni. Kiskocsival járok – Toyota Yaris – erős motor van benne, fürge, csak… kicsi. Éppen ezért a kétszer, háromszor négyszer drágább és erősebb autókban ülő sofőrök egy része szinte kényszert érez, hogy lesöpörjön az útról, ne adja meg az elsőbbséget. Az agresszivitás mérhetetlen. Különösen irritálja a fegyelmezetlen és erőszakos vezetőket, ha valaki szabálykövető, ha lakott területen nem kilencvennel nyomja, uram bocsá’ megáll, ha a gyalogos át akar menni a zebrán. Mit nekik közúti jelzések, sebességkorlátozás, útburkolati jelek? Megy előre, törtet, hogy azután a szabálykövető az első lámpánál beérje… Mert az a sok szerencsétlen lúzer mazsola képes megállni a pirosnál!!! Ezért mondom, kellene pszichológiai alkalmassági és IQ teszt!!!

Nemcsak az agresszív veszélyes, hanem a béna is. Ő az, akinek alapvető fogalma sincs a közlekedési szabályokról, aki nyolcvannal baktat az autópályán, aki vasárnaponként azért áll ki a garázsból, mert akkor könnyebben talál helyet a multi parkolójában, mint máskor… Amikor a béna egyben agresszív is, na akkor van az igazi baj!

Valamit tenni kellene, nem kérdés! A rendőr és a kamerák nem mindenhatók. Hol kellene kezdeni? Alkalmasság. Magam is adok egészségügyi alkalmassági igazolást, 18-19 éves ifjaknak. Lásson, ne legyen vezetést kizáró betegsége, máris szabad a pálya. Elegendő ennyi? Nem, nem elegendő! Aki vezetni akar, annak nemcsak egészségi, hanem pszichés alkalmasságát is minden esetben vizsgálni kellene! A közlekedés veszélyes üzem, az alkalmatlanokat távol kell tartani a vezetéstől!

Ha valaki egy bizonyos kárértéket meghaladó, vagy személyi sérüléssel járó baleset okozója, azt kötelezni kellene, hogy azonnal megújítsa a kétféle alkalmassági vizsgálatot! Akit ittas (drogos) vezetésen érnek, annak a jogosítvány bevonási idejének letelte után az egész vezetői engedély megszerzési procedúrán végig kellene mennie: kreszvizsga, vezetés, alkalmassági vizsgálatok. Akit másodszor fognak meg részegen, bódultan, az tiltsák el örökre!

A járművezető jelöltek oktatása teljes reformra szorul! Egy bizonyos IQ alatt senki ne kaphasson jogsit! A néhány órás vezetgetés helyett, csak akkor vizsgázhasson a jelölt, ha minden készséget megszerzett. Építsék be a képzésbe kötelezően a vezetéstechnikai tréninget!

Kiégett egy busz több ezer kilométerre, ötvenen haltak meg. Címlapsztori. A 64 októberi halott kinek éri el vajon az ingerküszöbét? Ébresztő!!!


A Forradalom idején
Pavarotti élete filmvásznon
alkalmasság dzsungelharc halál az utakon halottak napja jogosítvány közlekedés KRESZ szabálysértés

Related articles

Év végi gyalogtúránk Somlón
Csatatér
Kerékpáron a Velencei-tó körül
Sóstói séta
Subscribe
Visszajelzés
guest
guest
5 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
megyeridoki
megyeridoki
2019.11.01. 12:06

Talán az ingyen biztosított tömegközlekedés jogalapot adna arra, hogy bizonyos kor felett ne vezessenek még az egészségesek sem. Aki azt nem tudja igénybevenni, az nyilvánvalóan vezetni sem képes. A jogosítvány nem emberi jog. Az egészségügyi alkalmasság szigorítása nem jelent feltétlenül megoldást, mint ahogy a felesleges és értelmetlen alvási apnoe szűrésnek sincs. Ez úgy került be a jogi szabályozásba hogy egyetlen adat sincs M.o-on, mennyi baleset történt emiatt. Ez pesze nem tévesztendő össze a fáradtság, kimerültség miatt elalvás következtében történtekkel. Ez a butaság egyes emberek hozzá nem értésének az eredménye. Nem hárítanám az orvosokra a borzalmas közlekedési viszonyok következményeit. Az öv be nem kapcsolását követően történő sérülése az illetőnek ne legyen felróható fel a balesetet okozónak. A jogosívány (pl.: bevonás miatt) nélküli vezetés előre megfontoltan elkövetett bűncselekményínek minősülne. A kerékpárosok, gyalogosok (pszihopaták szóhasználatával élve: puhatestűek) szándékos veszélyeztetése gépjárművel indokolatlan fegyverhasználatnak kellene számítani. Az országban forgalomba levő kocsik számát limitálni kellene, mint a liftek teherbírását. A számos szemmel láthatóan környezetszennyező gépkocsi azonnali kivonását a forgalomból a gépjárműellenőrző járőrkocsik műszerrel való felszerelésével ( mint pl az alkoholszonda) kell biztosítani. A többi ember védelme megköveteli hogy ezeket semmilyen gyengeségből ( pénzügyi-gazdasági megfontolások, szegény ember szükséglete, munkábajárás, gyerek iskolába vitele stb.) nem szabad üzemeltetni. Tehát első lépésben a környezetszennyező gépeket kell kivonni, a további csökkentés valószínűleg meg fogja oldani az adók szigorítása, a biztosítási díjak jelentős emelése és a fosszilis energia drágulása. Ha igy alakul, lesz elég hely a kerékpárosoknak, gyalogosoknak, a maradék autónak, motornak. A gazdagok járjanak csak autóval iszonyatos költségek mellett, aminek bevételét… Read more »

0
Válasz
Csizmazia P.
Csizmazia P.
2019.11.01. 14:53
Reply to  megyeridoki

Nem gondolom, hogy életkori limitet kellene húzni, ha a sofőr megfelel az időszaki alkalmassági vizsgálatoknak! Az igaz, hogy 70 éves életkor felett ingyen lehet utazni, de ez a vidéki Magyarországon élők számára jelenthet összesen csak napi 1-2 buszjáratot, legyőzhetetlen távolságokat a megállóktól. Mindenkit – életkortól függetlenül – szigorúan vizsgálni kell alkalmasságáról!

Az orvosokat senki nem hibáztatja, felelősséggel tartoznak az egész társadalomnak azért, hogy kit engednek sofőrként a közutakra. Az azonban nem véletlen, hogy az “úrvezetőknek” nem sokat kell teljesíteniük az alkalmasságukért, szemben a profik szigorú pályaalkalmassági vizsgáival.

Nem jutott eszembe a vezetés közbeni mobilhasználat sem, holott nagyon elterjedt. Még azok is kézből telefonálnak, akiknek az autójában nyilvánvalóan van kihangosító. Nem egyszer a mobilhasználat a baleset halál oka.

0
Válasz
Kohus Peti
Kohus Peti
2019.11.02. 08:13
Reply to  Csizmazia P.

Alátámasztott adatok szerint a vezetés közbeni telefon használata ,értsd sms,facebook,internetezés-a legtöbb baleset okozója.Már rég nem az alkohol és a drog a “vezető” ellensége a közlekedés boztonságának. Továbbá az arrogáns vezetés és a FONTOS közlekedési szabályok betartásának alapvető egnorálása az ,ami szintén sok baleset okozója. Mielőtt a “FONTOS k.sz.” értelmezésébe elakadna valaki.A tiltó táblák arra vannak .hogy életeket mentsenek meg. Előzési tilalom,ki ne ismerné ezt a táblát?Általában folytonos vonal is jár hozzá Érdekes módon a drága autók tulajdonosai nem ismerik,vagy rájuk nem vonatkozik a kresz eme kitétele. Jobbról,a leálló sávban előzés.zárovonalak figyelmen kívül hagyása.Folytassam?Minek.ugyanakkor a túlzott óvatos vezetési stílus is balesetveszélyes lehet a mai közlekedésben. A kőolaj ,illetve az üzemanyag drágulását a kerékpárosok és a gyalogosok is megszenvednék,mivel az élelmiszer és minden egyéb fogyasztási cikk a szállítási költségek megugrása miatt drágulna. Az alternatív energiforrások pl. elektromos áram ,mint hajtóanyag is veszélyt szül a közlekedésben:egy ilyen jármű szinte hallhatalanul suhan a városi forgalomban,alacsony sebességnél. Élő példaként hozom fel a legutóbbi túránkat.Tekerek szép tempósan,a semmiből mellettem eltép egy elektromos kismotor.Az ijedtsétől kis híján lehajtottam a kerékpárútról. Végszó gyanánt azt mondhatom,a közlekedés sok áldozatot ” produkál”,sokan ártatlanul halnak meg mások figyelmetlensége miatt. A baleseteket nem lehet kizárni,vannak szituációk,amelyeket nem láthatunk előre mégis ,mégis megtörténnek. A jövő járműveit nem ember,hanem a számítógép fogja vezetni,amíg az nem lesz vírusos,nem lesz probléma sem.Az utasok beülnek az autójukba,megadják a címet és a kocsi elvisz oda,,, Kerékpározóként annyit teszek még hozzá,nagyvárosokban nem mennék tekerni,a dzsungelharc nem nekem való.Budapesten járva látom a kialakított kerékpársávokat még a forgalmas sugárutakon is.Hát,nincs biztonságban… Read more »

0
Válasz
Csizmazia P.
Szerző
Csizmazia P.
2019.11.08. 14:49
Reply to  megyeridoki

Szerintem valamennyi balesetet okozható tényezőt ki kell iktatni! Legyen szó telefonáló, elmebeteg, részeg, zabáló sofőrről, rossz műszaki állapotú autókról, vagy bármi egyébről. Veszélyes üzem, úgy kell kezelni.

A kereteket a jogalkotóknak kell kialakítaniuk, méghozzá drákói szigorral!!!

0
Válasz
Csizmazia P.
Szerző
Csizmazia P.
2019.11.17. 10:20

70-re emelkedett a közutak októberi áldozatainak a száma, ilyen fekete hónap mindeddig nem volt. A Felvidéken gyerekek haltak meg buszbalesetben, hosszan lehetne sorolni a tragédiákat.

A rendőrség sokkoló videókat tett közzé, ez is több a semminél, de aligha elég bármire. Pont a közutak agresszorait érdekli a legkevésbé. A jogalkotónak kellene haladéktalanul lépni, mert amilyen a közlekedési morál, lesznek még 2019. októberénél is tragikusabb hónapok!!!

0
Válasz

Legutóbbi bejegyzések

  • Év végi gyalogtúránk Somlón 2020.12.30.
  • Csönd, digitális diéta és a Prímszámok zenéje 2020.12.28.
  • Karácsony egy macska szemszögéből 2020.12.23.
  • Budapest Noir 2020.12.19.
  • Kopaszkutya 1980 2020.11.30.
  • Csatatér 2020.11.26.
  • Szép volt fiúk! 2020.11.13.
  • Kerékpáron a Velencei-tó körül 2020.11.01.
  • Sóstói séta 2020.10.29.
  • Elvonulás Íjásztáborba 2020.10.20.
  • Száz éve született Édesapám 2020.10.14.
  • Sukorói séta 2020.10.12.
  • Ismerős Arcok koncert Várpalotán 2020.10.06.
  • Mesélt az erdő… 2020.09.22.
  • Őszi merengés 2020.09.14.
  • Egy hétvége a Fertő-tónál kerékpárral 2020.08.29.
  • “Több mint ezer éve itt DAColunk” 2020.08.23.
  • A VI. Balaton-kör kerékpáron 2020.08.09.
  • Volt egyszer még egy koncert… 2020.06.28.
  • Hajrá Vidi, hajrá Fradi! 2020.06.24.

Legutóbbi bejegyzések

  • Év végi gyalogtúránk Somlón
  • Csönd, digitális diéta és a Prímszámok zenéje
  • Karácsony egy macska szemszögéből
  • Budapest Noir
  • Kopaszkutya 1980
  • Csatatér
  • Szép volt fiúk!
  • Kerékpáron a Velencei-tó körül
  • Sóstói séta
  • Elvonulás Íjásztáborba
  • Száz éve született Édesapám
  • Sukorói séta
  • Ismerős Arcok koncert Várpalotán
  • Mesélt az erdő…
  • Őszi merengés
  • Egy hétvége a Fertő-tónál kerékpárral
  • “Több mint ezer éve itt DAColunk”
  • A VI. Balaton-kör kerékpáron
  • Volt egyszer még egy koncert…
  • Hajrá Vidi, hajrá Fradi!
  • Az én Trianonom
  • Nem! Nem! Soha!
  • Virágálom Pünkösdkor
  • Tavaszi szél…
  • Van itt valami látni- és olvasnivaló!
  • Volt egyszer egy koncert
  • Szent három nap
  • Ne féljetek!
  • Hajrá Felvidék, hajrá Dunaszerdahely, hajrá DAC!
  • Szép volt Fiúk!
  • Vezetéstechnikai tréningen jártunk
  • Évbúcsúztató Ismerős Arcok koncert Révkomáromban
  • Áldott karácsonyt!
  • Legyen úgy mint régen volt – Kormorán és TransylMania koncert az Uránia Nemzeti Filmszínházban
  • Adventi kirándulás Zágrábba
  • 2004. december 5. a szégyen és a gyalázat napja
  • The Wall, Tina Turner, Puskás Aréna és Nélküled
  • Gyengébb? Nem! – Női borászok bemutatkozása Székesfehérváron
  • Pavarotti élete filmvásznon
  • Halottak napi emlékezés a közutakon elveszett életekre
  • A Forradalom idején
  • Egy vérből valók vagyunk
  • Sokkoló olvasmány – Gerilla
  • ÉS? – itt a legújabb P.Mobil album!
  • Bringa, Bor, Balaton
  • Focisirató
  • Ó a Balaton, régi nyarakon…
  • Kormorán koncert Székesfehérváron
  • Volt egyszer egy… Hollywood
  • Hatvan évem példaképei
  • Regnum Marianum
  • Lett egy butatelefonom…
  • Anzikszféle Cserépváraljáról
  • Balatoni bringatúra 5 (és fél)
  • Tour de France 2019

Legutóbbi hozzászólások

  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Boldog új évet mindenkinek, kezdődjék 2021, ma este 20 órakor Világliga meccset játszik férfi vízilabda válogatottunk a napfényes Itália fiaival!…” jan 8, 10:53
  • Csizmazia P. on Csönd, digitális diéta és a Prímszámok zenéje: “Miközben a következő írást szerkesztem, találtam egy idevágó idézetet Hamvas Bélától: “Aldous Huxley kiszámította, hogy a csend köre évenként tizenhárom…” dec 30, 15:40
  • Csizmazia P. on Budapest Noir: ““November 19-én pedig kultúrtörténeti pillanatnak lehettünk részesei, ugyanis elindult a Filmio, az NFI streaming platformja, amely 120 év magyar filmkincsébe…” dec 23, 07:16
  • Kohus Peti on Törzsasztal: “Révész Sándor nagy kedvencem.Tóth J.R. neve sajnos nekem nem mond semmit.Viszont szomorú apropója a cikknek az,hogy zenélt a Bergendy zenekarban…” dec 15, 11:20
  • Csizmazia P. on Törzsasztal: “Nagyon fontos, rocktörténeti jelentőségű beszélgetés jelent meg Tóth János Rudolffal (Kex, Bergendy, Hobo Blues Band) és Révész Sándorral (Generál, Piramis),…” dec 13, 19:04
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Ezekhez a sorokhoz nem tudok kommentet fűzni…talán annyit,hogy a világ már-nem csak a sportban-régen nemzetközivé lett.Az Európau Unió tett/tesz/tenni fog…” dec 10, 11:47
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Nem írtam a Ferencváros utolsó két BL meccséről. A csoportkörben egyetlen egyszer nem játszottak olyan alárendelt szerepet, mint a Barca…” dec 9, 13:01
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Pontosan ennek alapján féltettem a DAC-ot,sőt vereséget jósoltam a meccs előtt. Tulajdonképpen végig az történt a pályán,amit a vendégek akartak,kivéve…” dec 2, 11:06
  • Csizmazia P. on Kopaszkutya 1980: “Különös ez az egész. Az őskor valahogy úgy lehetett, ahogyan a film mutatja. Nem tudom… mentünk mindenhová, a fene tudja…” nov 30, 21:36
  • Kohus Peti on Kopaszkutya 1980: “Nagyon szeretem ezt a filmet, gyakran megnézem és amennyire én belelátok a dolgokba, hűen tükrözi a kor rockzenével kapcsolatos eseményeit.…” nov 30, 16:30
  • Csizmazia P. on Kopaszkutya 1980: “A film bárki számára elérhető a filmio.hu helyről. Havi 890 Ft befizetéséért jó minőségben élvezhetünk rengeteg magyar filmet.” nov 30, 13:10
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Ennek nagyon örülök, mikor augusztusban láttam a Nagyszombatot, igen masszív csapatnak tűnt!” nov 30, 13:05
  • Kohus Peti on Sportvilág: “A DAC 2:0-ra győzőtt Nagyszombatban.Messze nem volt a hazai csapat annyira agresszív és harapós,mint az augusztusi odavágón. Ennek ellenére a…” nov 28, 18:27
  • Kohus Peti on Volt egyszer még egy koncert…: “Fecó eltávozott.Nehéz felfogni az utóbbi hetek tragikus eseményeit. Nyugodjon békében!” nov 27, 16:46
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Nem láttam a Fradi meccsét,de az eredmény alapján az az étzetem támatd,kitettek magukért a mieink. A hosszabbításban bekapott vesztes gól…” nov 26, 10:28
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Tényleg csak egy hajszál hiányzott, hogy a Ferencváros elhozzon egy pontot Torinóból! Most mutattak legtöbbet a BL sorozatban, az is…” nov 26, 09:43
  • Kohus Peti on Volt egyszer még egy koncert…: “Nyugodjanak békében,Egy óriási zenekarban zenéltek,milliók szerették Őket.” nov 23, 08:34
  • Csizmazia P. on Sportvilág: “Lemaradtam kissé… Hazai pályán 2:0-ra legyőztük Törökországot, ez is bíztató! Ráadásul hiányoztak a kulcsemberek, de akik válogatott mezben pályára léptek,…” nov 22, 10:47
  • Csizmazia P. on Volt egyszer még egy koncert…: “Viszonylag hosszabb írás jelent meg a mai Magyar Nemzetben a Korál hőskoráról, akit érdekel a magyar rocktörténet, annak érdemes elolvasnia.…” nov 22, 10:19
  • Kohus Peti on Sportvilág: “Válogatottunk ezekben a nehéz napokban kitett magáért és a magyar labdarúgásért.Régen volt,amikor sorozatban 6 tétmérkőzésen nem kaptunk ki. Azt nagyon…” nov 19, 11:17

Állandó rovataink

SPORTVILÁG - állandó rovatunk

TÖRZSASZTAL - állandó rovatunk

Más oldalak

A MI PILVAXUNK 2009-2019

MÁRTI TEXTILBŐL VARRT ÁLMAI

ÍJÁSZNAPLÓM

TISZTELD A GYERMEKET!

Mind-zene

KORMORÁN

FANKADELI

ISMERŐS ARCOK

P.MOBIL

HOBO

Bejelentkezés

ADMINISZTRÁCIÓ

Archívum

Csizmazia Péter 2009-2020 Címlapkép: Janko Ferlič Unsplash
Theme by Colorlib Powered by WordPress
wpDiscuz